Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze

Google Translator

Data publikacji: 29 września 2021

Certyfikat za komunikację z pacjentem

Fot. Szpital Uniwersytecki

Szpitalowi Uniwersyteckiemu w Zielonej Górze został przyznany certyfikat w ramach ogólnopolskiej kampanii “Lider komunikacjiświadczący o najwyższych standardach obsługi i komunikacji z pacjentem.

Otrzymane wyróżnienie jest potwierdzeniem stosowania przez szpital wysokiej kultury i organizacji pracy, a także podejmowania wzmożonych starań o utrzymanie stałego dostępu do informacji i pomocy dla pacjentów.

– Chcieliśmy nagrodzić w ten sposób szpitale, które podczas pandemii miały najlepiej zorganizowany schemat współpracy z pacjentem. W tej grupie znalazł się Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze – podkreślił Tomasz Tomaszewski, prezes zarządu firmy IRONteam dodając, że lecznica wdrożyła nowe standardy bardzo szybko. – Pierwszy raz spotkaliśmy się przecież zaraz przed pandemią – przypomniał.

– To był dobry moment, bo rzeczywiście identyfikowaliśmy wiele problemów z trudnością dodzwonienia się do szpitala. Do tego w związku z pandemią kontakt osobisty był przecież mocno ograniczony. Powołany zespół Centrum Rejestracji i Informacji Call Center pod kierunkiem Ewy Śniedziewskiej świetnie sobie z tym poradził – podkreślił dr Marek Działoszyński, prezes zarządu szpitala.

Certyfikat „Lider komunikacji” został przyznany jako potwierdzenie przeprowadzenia przez szpital:

  • weryfikacji ścieżki pacjenta w procesie leczenia oraz zmian dokonanych w procesach komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej szpitala,
  • implementacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych, umożliwiających wdrożenie przyjętego kierunku zmian oraz prowadzenie analizy i monitoringu jego efektywności,
  • szkoleń z udziałem pracowników szpitala z zagadnień profesjonalnej komunikacji oraz zasad prowadzenia rozmów z pacjentami.

W obecnych czasach kontakt telefoniczny staje się podstawową formą kontaktu pacjenta ze szpitalem. Zorganizowana w odpowiedni sposób telefoniczna rejestracja medyczna jest centralnym punktem w komunikacji z pacjentami. Dlatego też przy podejmowaniu decyzji o przyznaniu certyfikatu „Lider komunikacji” tak duże znaczenie ma jakość organizacji tego obszaru działalności szpitala.

Telefoniczna rejestracja medyczna Szpitala Uniwersyteckiego spełniła następujące wymagania, które uprawniają do przyznania certyfikatu „Lider komunikacji”:

  • utrzymanie przez 3 miesiące średniej odbieralności połączeń telefonicznych powyżej 80% wszystkich połączeń,
  • skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem rejestracji poniżej 3 minut,
  • uzyskanie średniego czasu trwania indywidualnej rozmowy poniżej 3 minut.

Jak podkreślili organizatorzy, Szpital Uniwersytecki, dzięki wzorcowej pracy telefonicznej rejestracji medycznej, spełnia wszelkie kryteria w zakresie najlepszych praktyk komunikacji z pacjentem, stając się wzorem dla innych ośrodków ochrony zdrowia. Certyfikat „Lider komunikacji” jest tym samym wyrazem uznania dla wszystkich pracowników szpitala, którzy swoją pracą oraz zaangażowaniem przyczynili się do wyraźnej poprawy jakości oraz efektywności pomocy niesionej pacjentom.

Certyfikat obowiązuje przez okres 3 lat od momentu jego przyznania.

Organizatorem głównym przyznania certyfikatu jest IRONteam Sp. z o.o., a partnerami akcji zostali broker ubezpieczeniowy Mentor S.A. oraz operator telekomunikacyjny SUDER Sp. z o.o.