(68) 32 96 200
sekretariat@szpital.zgora.pl
  

Polski Deutsch
Wejście Polski do Unii Europejskiej i reforma systemu ochrony zdrowia w Polsce dała możliwości transgranicznej współpracy w różnych dziedzinach m.in. w ochronie zdrowia. Zarówno polskie jak i niemieckie placówki ochrony zdrowia zmieniły filozofię zarządzania na zarządzanie przez jakość. Dotychczasowe doświadczenia i wyniki badań poziomu zadowolenia pacjenta wskazują, że istotnym problemem nie są metody leczenia a bariery w komunikacji interpersonalnej. Realizacja projektu pozwoli na aktywizację kontaktów pracowników Szpitala Wojewódzkiego SPZOZ w Zielonej Górze z przedstawicielami Niemiecko-Polskiej Akademii Zdrowia i Carl-Thiem-Klinikum w Cottbus, a także wzmocni wzajemne działania w kierunku pokonywania barier w relacjach pacjent - personel medyczny. Wspólne spotkanie w ramach realizowanego projektu pozwoli na wymianę doświadczeń i zacieśnienie wzajemnej współpracy. Der Beitritt Polens zur EU und die Reform des polnischen Gesundheitswesens brachten die Möglichkeiten einer grenzüberschreitenden Zusammenarbeit in vielen Bereichen, u.a. im Gesundheitswesen. Sowohl deutsche als auch polnische Einrichtungen des Gesundheitswesens änderten ihre Herangehensweise indem sie Qualitätsmanagement einführten. Aus den bisherigen Untersuchungen der Zufriedenheit von Patienten geht hervor, dass nicht die Behandlungsmethoden sondern Kommunikationsbarrieren ein wesentliches Problem darstellen. Die Durchführung des Projektes ermöglicht die Aktivierung von Kontakten zwischen den Mitarbeitern des Wojewodschaftskrankenhauses Zielona Góra, den Vertretern der Deutsch-Polnischen Gesundheitsakademie und des Carl-Thiem0Klinikums Cottbus sowie stärkt die gemeinsamen Maßnahmen zur Überwindung der Barrieren in Beziehungen zwischen Patienten und medizinischem Personal. Aus der Begegnung im Rahmen des Projektes resultiert Erfahrungsaustausch und Stärkung der Zusammenarbeit. Im Rahmen des Projektes werden die Konferenzbeiträge auf einer CD in deutscher und polnischer Sprache veröffentlicht.
Celem projektu jest poszerzenie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności skutecznego porozumiewania się w relacjach pacjent - personel medyczny. Uczestnicy konferencji poznają standardy profesjonalnej i przyjaznej obsługi pacjenta, nauczą się budować własną siłę i skuteczność w relacjach z pacjentem, pozyskają praktyczne narzędzia umożliwiające obronę przed atakami, krytyką i zastrzeżeniami ze strony pacjenta, będą trenować postawę asertywną w trudnych sytuacjach interpersonalnych. Das Ziel des Projektes ist die Erweiterung des Wissens und die Vervollkommnung der Fähigkeiten im Bereich einer wirksamen Kommunikation zwischen dem Patienten und dem medizinischen Personal. Die Teilnehmer der Konferenz lernen die Standards einer professionellen und patientenfreundlichen Betreuung kennen, sie lernen ihre eigene Kraft und Wirksamkeit in den Beziehungen mit dem Patienten aufzubauen, erwerben praktisches Instrumentarium zur Verteidigung vor Angriffen, Kritiken und Vorwürfen seitens der Patienten, üben selbstsicheres Verhalten in schwierigen zwischenmenschlichen Situationen.

 


Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska (Województwo Lubuskie) - Brandenburgia 2007-2013, Fundusz Małych Projektów i Projekty Sieciowe Euroregionu "Sprewa-Nysa-Bóbr" oraz budżetu państwa

Załączniki:
Pobierz plik (plakat.pdf)plakat.pdf[ ]337 kB
Pobierz plik (program.pdf)program.pdf[ ]128 kB